CatalÓ
Espa˝ol
English
Ýndex cronol˛gic
GŔnere:
editor
  
tÝtol
Folia daliniana (Orch.)
any composiciˇ
1995
temps

Sinfonietta per a flauta, oboè, clarinet, fagot i orquestra.

editor
Tritˇ
durada
20'
instrumentaciˇ

1111-0000-perc-cu.

estrena

28-7-1996 Orquestra de Cadaqués. Sir Neville Marriner, director. XXV Festival de Cadaqués.

dades

Encàrrec de l' Orquestra de Cadaqués.

Existeix també una versió per a flauta, oboè, clarinet, fagot i piano.

cd-dvd
Xavier Montsalvatge per l'Orquestra Filharm˛nica de Gran Canaria

Inspirada en la vida i l’obra del pintor Salvador Dalí, Montsalvatge va voler evocar la identificació profunda de Dalí amb l’atmosfera especial de Cadaqués i del seu paisatge, que sempre va ser font de la seva inspiració. Montsalvatge basa Folia Daliniana en la Folia de España, una dansa basada en una simple progressió d’un acord menor que va ser popular al Renaixement espanyol i portuguès.

Douglas Riva, 1999

Amb Folia Daliniana avancem fins l’etapa creativa més recent de l’autor. Composta per a quatre instruments solistes i orquestra o piano, és segons l’autor una versió moderna i lliure de les dances d’origen portuguès denominades Folias de Espanha, que exhibeix tres centres d’interès: el ressò de la folia present en els ritmes vius, el treball sobre quatre instruments solistes –flauta, oboè, clarinet i fagot- que es succeixen en el protagonisme, i en l’embolcall d’un llenguatge personal en què no falta l’interès per l’atonalisme i l’aire caribeny que s’escolta de lluny.

Xosé Aviñoa, 1999

(versió per a flauta, oboè, clarinet, fagot i piano) En aquesta versió de la Folia, vinculada en certa manera al record de Salvador Dalí, he volgut donar l’essencial preponderància a quatre instruments de vent renuits al principi de la partitura i al final, intervinguent abans successivament la flauta, l’oboè, el clarinet i el fagot com a veritables solistes, accentuant així el seu virtuosism

Xavier Montsalvatge, 1997

13Cambra_Folia_Daliniana.jpg

tornar
© Montsalvatge 2011. Tots els drets reservats. - CrŔdits